Rode poon pompoen ui bataat

Hoe vaak eet jij vis?

Beste is om iedere week 3 tot 4x vis te eten, dit kan bij de lunch of diner gegeten worden.

Ingrediënten:

  • Rode Poon
  • Bataat
  • Pompoen
  • Arrowroot of Kuzu = bindmiddel voor bij de pompoen
  • Ui fruiten in kokosolie
  • Dille, tijm, bieslook
  • Roomboter
  • Schepje Morga bouillon
  • Peper en zeezout

Zo maak je het klaar:

Verwarm de oven (hete lucht) voor op 160 graden. Was de vis goed met koud water, dep dan droog met keukenpapier. Schil de bataat en kook deze. Was de pompoen eerst goed af en snij deze in blokjes, je hoeft de schil er niet af te halen. Snij de ui en fruit deze aan in een beetje kokosolie. Doe de pompoen bij de ui doe er water (dat het net niet helemaal onder water staat) en een schepje Morga bouillon bij, of als je dit niet hebt kook je het in beetje zeezout. Ik kook het in de bouillon en drink de bouillon op, zo hoef je het kookvocht niet weg te gooien en het is een heerlijke bouillon. Zet ondertussen de ovenschaal met klontje roomboter in de oven, zodat de roomboter kan smelten. Wanneer het gesmolten is leg je de vis in de schaal, beetje peper en zout over de vis en doe deze voor ongeveer 20 minuten in de oven. Groenten gaar, dan giet je het af en bewaar de bouillon van de pompoen met uit, dit is heerlijk om nog op te drinken. Los 1 grote tl arrowroot of 2 brokjes kuzu in koud water op en doe dit als bindmiddel bij het overgebleven vocht van de pompoen en ui voeg er ook wat tijm en bieslook bij. Roer de kuzu of de arrowroot er meteen goed door en warm het op een laag vuurtje nog even kleine minuutje op.

Schep alles op en doe nog wat dille over de vis en over de groenten.

Geniet van je heerlijke gezonde maaltijd!

Bianca Buijs

Heb je mijn hulp nodig? Maak dan een afspraak.
Vul het contactformulier in of bel: 06-18947255

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.