Heerlijk gezond groenten brood, heel voedzaam doordat het ook nog eens heel rijk aan eiwitten is. Amandelmeel goud en kokosmeel van Aman prana zijn beiden rijk aan eiwitten en bevatten veel minder koolhydraten dan andere amandelmeel en kokosmeel soorten. Ik vind dit de beste soorten die er zijn. Tevens zijn er ook nog 8 eieren in dit brood verwerkt.

Voordelen van Amandelmeel goud van Aman Prana:

  • 100% biologisch
  • Het bevat namelijk waardevolle voedingsstoffen
  • Rijk aan eiwitten: 100 gram bevat maar liefst 56 gram eiwitten.
    Andere amandelmeel soorten bevatten per 100 gram 22 gram eiwitten en ze bevatten veel meer koolhydraten.
  • Gezonde vetten
  • Weinig koolhydraten, zorgt voor stabielere bloedsuikerspiegel.
  • 40% minder kcal
  • Het is rijk aan vezels, goed voor de stoelgang.
  • Licht verteerbaar
  • Het is op verschillende manieren te gebruiken: in smoothies, pannenkoekjes, amandelmelk etc.

Voordelen van Kokosmeel van Aman Prana:

  • Minder koolhydraten en calorieën.
  • 100% biologisch.
  • Zeker glutenvrij.
  • Actieve enzymen en meer vezels.
  • 100% rauw, Amanprana is het enige en originele kokosmeel. Alleen bij Amanprana blijft de temperatuur gedurende het hele productieproces onder de 45°C. Daarom is het 100% rauw.
  • De kwaliteit is superieur en alle nutriënten blijven behouden.
  • Door dit productieproces blijven de enzymen intact.
  • Rijk aan vezels, dit is ideaal voor een vlotte en lichte spijsvertering.
  • Deze kokosmeel is lekkerder dan alle andere kokosmeel.
  • Super voor de lijn, 10 gram = 1 el bevat slecht 30 kcal in tegenstelling tot andere kokosmeel die vaak 60 kcal bevat.

Ingrediënten:

Optie: Voeg er naar keuze nog ongebrande ongezouten noten, pitten en/of zaden bij. Ik heb er 2 el pompoenpitten en 1 el hennepzaad bij gedaan.

Groenten brood

Zo maak je het klaar:

Verwarm de hete lucht oven voor op 180 graden. Rasp de rauwe bieten en pompoen. Snij de banaan in stukken voeg de eieren erbij maak het met de staafmixer tot een mooi glad papje. Voeg dan 1 voor 1 de meel soorten toe en meng het per meelsoort goed door het het banaan-ei-mengsel. Je kan het eventueel weer met de staafmixer doen zodat je geen klontjes krijgt.

Voeg dan de olie, kaneel, ACV en de geraspte pompoen en bieten erbij. Roer het geheel goed door elkaar, nu niet meer met de staafmixer! Indien je noten, pitten of zaden wil toevoegen, voeg je deze er nu ook aan toe.

Doe het bakpapier in de cakevorm of als je geen bakpapier hebt smeer je de cakevorm goed in met roomboter of kokosvet (dit is extra, staat niet in de ingrediëntenlijst). Doe het beslag in de cakevorm en zet deze 50 minuten afgedekt in de oven (gebruik als deksel/afdek een andere ovenschaal, liever geen aluminiumfolie nl. niet zo gezond). Verwijder na deze 50 minuten de deksel of de andere ovenschaal en laat het brood in cakevorm nog 30 minuten (bij 180 graden) in de oven staan. Haal het brood uit de vorm en laat afkoelen op een rekje.

Variatie tip:

  • Bieten kun je vervangen door pastinaak.
  • Pompoen kun je vervangen door wortel.
  • Bragg appel cider azijn kun je vervangen door citroensap.

Geniet van je heerlijke gezonde maaltijd!

Bianca Buijs

Heb je mijn hulp nodig? Maak dan een afspraak.
Vul het contactformulier in of bel: 06-18947255

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.