Granola triggervrij

Zo makkelijk om te maken en super lekker en vers.

Ik raad je aan om te variëren in noten, pitten en zaden. ZO maak je deze zelfgemaakte snel klaar Granola iedere keer net weer even anders.

Gebruik altijd ongebrande en ongezouten noten.

Je kan er zelfs een hartige touch aangeven door er een norivel aan toe te voegen. Dan is het heerlijk op een salade.

Ingrediënten:

  • Pompoenpitten
  • Zonnebloempitten
  • Pijnboompitten
  • Sesamzaad (altijd in laatste 30 sec toevoegen, anders verbranden de zaadjes)
  • Hennepzaad, deze niet in de koekenpan meebakken. Voeg deze toe aan de maaltijd.
  • Pecannoten
  • Walnoten
  • Paranoten
  • Cashewnoten
  • Amandelen
  • Hazelnoten
  • Pistachenoten
  • Macadamianoten
  • GEEN PINDA’S! Dit zijn geen noten, maar peulvruchten.
  • Kokosrasp
  • Kaneel, 1/2 theelepel
  • Zeezout, snufje
  • 1 tl Acaciahoning

Zo maak je het klaar:

Zoete Granola

Zet de koekenpan op een matig hoog vuur. Blijf er altijd bij, zodat het niet aanbrandt.

Voeg de noten, pitten en zaden naar keuze toe. Ik gebruik altijd pompoenpitten, deze gaan, net als popcorn, ploppen. Zo weet wanneer de granola bijna klaar is.
Hussel de granola regelmatig om wanneer het mooi bruin is doe je het vuur uit en voeg je zeezout, kaneel en 1 tl acaciahoning toe. Roer het geheel door elkaar, je kan het warm aan je salade of aan de amandel- of kokosyoghurt toevoegen of eerst even laten afkoelen.

Hartige Granola:

Vervang de kaneel en de honing door 1 norivel. Snipper deze klein of gebruik de kant en klare nori snippers. Bak ze even mee met de noten, pitten en zaden en strooi het over je salade of warme gerecht. Pas nu op met zout, want nori is al hartig en zout van nature, dus wellicht heb je geen zout nodig.

Geniet van je heerlijke gezonde maaltijd!

Bianca Buijs

Heb je mijn hulp nodig? Maak dan een afspraak.
Vul het contactformulier in of bel: 06-18947255

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.