In de afgelopen jaren heb ik al vele dames van hun dermatitis perioralis af kunnen helpen. Door te werken aan de oorzaak i.p.v. symptoom bestrijding, kun je op een natuurlijke wijze weer van je dermatitis perioralis af komen. Jouw lichaam weet namelijk heel goed hoe het zichzelf kan helen. Het is dus van belang dat jij begrijpt hoe je jouw lichaam op de juiste manier kan ondersteunen. Wanneer je jouw eigen lichaam begrijpt, dan kun je optimaal gebruik maken van het unieke zelfherstellende vermogen van je eigen lijf. Mijn adviezen zijn gericht op de ondersteuning hiervan.

Wanneer je zorgt voor een goed fundament dan kan jouw lichaam jouw huid weer van de juiste energie, lees bouwstoffen, voorzien. Zo kun je dermatitis perioralis op een natuurlijke manier herstellen.

De onderstaande tips komen uit mijn online programma: “De Gezonde Huidreis”.

21 Tips en adviezen om van dermatitis perioralis af te komen:

  1. Verminder en voorkom stress.
    Jouw lichaam en huid kunnen stress ervaren van: verkeerde voeding (triggers in voeding, ook ‘gezonde voeding’ kan lichaam triggeren), omgevingsfactoren (werk, prive etc.) en verkeerde huidverzorging.
  2. Weet wat je op jouw huid smeert. Zorg ervoor dat je geen huidverzorging gebruikt met conserveermiddelen, parfum etc. Dit soort ingrediënten hebben een verstorende werking op je huid en op jouw lichaam, hormonen. Het komt namelijk via de huid het lichaam in. Ga voor gezonde natuurlijke huidverzorging, ook voor onder de douche, body lotions, sunlotion etc.. In de ‘Do’s en Don’ts lijst’ in mijn online programma geef ik je advies voor de juiste producten.
  3. Eet onbewerkt voedsel, het liefst biologisch. Wat er niet opgespoten zit hoeft het lichaam niet meer op te ruimen. Voor je de groenten en fruit gaat eten was het goed met lauwwarm water en droog het goed na met schone doek.
  4. Weet wat je eet: Bereid je voeding zelf. Snij je groenten zelf, dus geen voorgesneden groenten en fruit.
  5. Kies voor voeding, i.p.v. vulling. ‘Vulling’ smaakt meestal heerlijk, het ‘vult’ minder en het is meestal minder gezond.
  6. Eet dagelijks minimaal 500 gram groenten en 2 stuks fruit. Geniet van groenten en fruit van het seizoen.
  7. Beperk je eet- en drinkmomenten: Intermittent fasting – drinking.
  8. Tijdens de herstelfase eet je geen triggers.
  9. Eet wekelijks: 3 – 4 keer (vette) vis, 2 – 3 x gevogelte: kip, kalkoen, 1 x per week paddenstoelen.
  10. Eet dagelijks eieren.
  11. Varieer met dierlijke en plantaardige eiwitten.
  12. Drink dagelijks minimaal 9 glazen water, naast je koffie en thee.
  13. Kun je de juiste voeding niet vinden in de winkel in je woonplaats? Vergeet het internet dan niet, online kun je alles vinden. Check mijn ‘BOODSCHAPPENLIJST’ in BONUS te vinden in mijn online programma ‘De Gezonde Huidreis’.
  14. Eet kleur en varieer. Verschillende kleuren fruit, kruiden en groenten hebben elk weer andere eigenschappen. Wissel de kleuren af en varieer in fruit, kruiden en groenten.
  15. Gezond eten kan geld schelen. Koop verschillende gedroogde kruiden, dan kun je een jaar lang gerechten maken voor ongeveer 20 euro, i.p.v. 1 keer voor 1 euro wanneer kant en klare pakjes met kruiden en andere toevoegingen koopt.
  16. Orthomoleculair voedsel vind je vooral op de versafdeling, in de koeling en in de vriezer. Dit vind je voornamelijk op de buitenste paden in de supermarkt. Gangpaden met junkfood, frisdrank, chips en snoep, doosjes en blikken kun je overslaan, dat scheelt een hoop geld.
  17. Vermijd voeding uit de fabriek. Laat de merken BECEL, CONIMEX, MONA, KNORR, HONIG e.d. staan
  18. Douche dagelijks na met koud water tot je een rilling voelt en spoel niet na met warm water. Voordelen van koud douche: natuurlijke stressprikkel, stimuleert de afgifte van endorfine (= gelukshormoon), werkt anti-aging en het is heel goed voor de doorbloeding van jouw huid.
  19. Beweeg elke dag minimaal 30 minuten in de buitenlucht en check je ademhaling.  Zorg ervoor dat je goed inademt, maar zorg er ook voor dat je de kooldioxide goed uitademt. Let maar eens op of alle lucht uit je longen blaast. In je uitademing zitten je afvalstoffen.
  20. Gebruik eventueel een goede kwaliteit multi-vitamine + zuivere visolie als basis om tekorten te voorkomen. In de herfst en wintermaanden is het belangrijk extra Vitamine D via suppletie in te nemen, zo voorkom je tekorten. In de lijst met “Do’s en Don’ts” geef ik je hierin advies.
  21. Geniet van het leven en maak af en toe een ‘ongezonde keuze’. Houdt na de herstelfase de 80 – 20 regel aan. 80% eet je zo gezond mogelijk en 20% van de tijd ga je lekker los ;-).

Spreken mijn adviezen en tips om van je huidprobleem af te komen je aan?

  • Maar verlang je naar meer ondersteuning en begeleiding om jouw dermatitis perioralis bij de oorzaak aan te pakken?
  • Wil jij gebruik maken van mijn maandelijkse groepscoachingssessies om jouw huidprobleem onder controle te krijgen?
  • Wil je voor eens en altijd begrijpen wat de juiste voeding voor jouw lichaam is?
  • Wil je weten hoe je optimaal gebruik kan maken van het unieke zelfherstellende vermogen van jouw lichaam?
  • Dan is mijn online programma: “De Gezonde Huidreis” het juiste programma voor jou.
  • Klik hier om naar het online programma te gaan.

Tips en adviezen om van dermatitis perioralis af te komen

Mocht je liever een 1-op-1 afspraak bij mij in de praktijk of een afspraak voor telefonisch consult willen maken? Vul dan het formulier hieronder in.

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.