Triggervrij groenten ontbijt

Deze salade zorgt voor optimale bouwstoffen voor de verzorging van jouw huid van binnenuit.

Ingrediënten:

  • 1 of 2 Gekookt eieren
  • 1 Stengel bleekselderij
  • 1 Wortel
  • Komkommer
  • Venkel
  • 1 Kleine Elstar appel
  • Hennepzaad
  • Pompoenpitten.
  • Keuze uit: walnoten, paranoten, amandelen, hazelnoten, cashewnoten, pecannoten.
  • Dressing: 1 à 2 eetlepels hazelnootolie, scheut Bragg appelciderazijn, snuf Himalaya zout

Opties om toe te voegen en mee te variëren:

  • Neem de groenten naar behoeften, probeer wel een aantal groenten (kleuren) te combineren.
  • Indien dit teveel voor jouw is maak je minder grootte portie.
  • Leer te variëren door groenten in deze salade te vervangen door andere groenten. De keuze is reuze: komkommer, bleekselderij vervang je door courgette, avocado en wit lof, bosui, radijs, paksoi, rucola, ijsbergsla e.d..
  • Varieer met de noten, pitten en zaden. Neem ze wel altijd ongebrand en ongezouten, en het liefst biologisch.
    Noten: walnoten, paranoten, amandelen, hazelnoten, cashewnoten, pecannoten, pistachenoten.
    Pitten: zonnebloempitten, pompoenpitten, pijnboompitten.
    Zaden: hennepzaad, sesamzaad. Deze mogen ook mits eerst gemalen in koffiemolen of vijzel: chiazaad of lijnzaad.
    Vezels: appelvezel.
  • Varieer in olie: walnotenolie, hazelnootolie, olijfolie, MCT-olie.

Geniet van je heerlijke gezonde maaltijd!

Bianca Buijs

Heb je mijn hulp nodig? Maak dan een afspraak.
Vul het contactformulier in of bel: 06-18947255

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and Terms of Service apply.